Verzenden en retourneren

Verzenden:
Binnen Nederland gratis verzenden bij bestellingen boven de € 75,-. Bestellingen worden verzonden met PostNL.

Binnen Europa gratis verzending vanaf €135,-. Bestellingen worden verzonden met DPD of DHL
We verzenden naar de meeste plaatsen wereldwijd.

Buiten Europa worden bestellingen verstuurd met PostNL, DHL en Fedex afhankelijk van de locatie en gewicht.
de Verzendkosten worden automatisch gecalculeerd op basis van het adres, staat de locatie er niet bij, neem dan contact op.

Voor items die uit de EU worden verzonden, kunnen onderworpen zijn aan belastingen, douanerechten en mogelijk extra kosten die door het land van bestemming worden geheven. De betaling van deze kosten zijn voor de koper en niet voor Recht en Averecht.

Verwerking van uw bestelling
Bestellingen worden verzonden van dinsdag t/m vrijdag. We proberen bestellingen binnen 2 dagen na ontvangen van de betaling te versturen.

In het spijtige geval dat we niet alle artikelen op voorraad hebben, zullen we proberen zo snel mogelijk (telefonisch of per e-mail) contact met je op te nemen om een passende oplossing te vinden.

Houd er rekening mee dat artikelen die samen met een pre-order zijn besteld, pas worden verzonden als de volledige bestelling is voltooid en klaar is voor verzending. Als u de andere items onmiddellijk wilt ontvangen, moet u 2 afzonderlijke bestellingen plaatsen.
Track en Trace
Wij verzenden alle artikelen standaard met track & trace. Uw track & trace-code wordt rechtstreeks naar u verzonden door ons postbedrijf, wat soms tot 12-24 uur kan duren nadat het is afgeleverd.

Controleer je spamfilter als je de e-mail niet hebt ontvangen, of check de track and trace jezelf op onze website.

Levertijd
Hoewel we proberen uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen, kunnen de levertijden buiten Nederland variëren. Voor een volledige lijst van internationale gemiddelde levertijden verwijzen wij u naar dit document van PostNL.

Retourneren:
U kunt uw gekochte artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, met uitzondering van artikelen die op aanvraag zijn gemaakt of bij een leverancier zijn besteld. Uitverkoop artikelen zijn uitgezonderd van de retour optie.

Als u artikelen wilt retourneren, moet u contact met ons opnemen voordat u ze retourneert. Alle artikelen moeten in perfecte staat worden geretourneerd. We zullen het bedrag van de geretourneerde artikelen volledig terugbetalen en als we onjuiste artikelen naar u hebben verzonden of beschadigde of defecte goederen hebben verzonden, betalen we ook de verzendkosten voor uw bestelling terug.

We vergoeden geen verzendkosten voor geretourneerde bestellingen als u van gedachten bent veranderd of hebt besloten dat u de bestelde artikelen niet wilt. De door jou gemaakte verzendkosten worden alleen terugbetaald onder de volgende omstandigheden:

• We hebben verkeerde items naar u verzonden
• We hebben defecte of beschadigde goederen naar u verzonden

Algemene voorwaarden