Verzenden en retourneren

Click & Collect:
Wil je een bestelling ophalen in Arnhem, reken dan af via ‘Click & Collect’. Je krijgt van ons een email wanneer je bestelling klaar ligt. Komt het tijdstip niet uit dan kun je online een afspraak boeken om je bestelling op te halen of bel 026-3893438 om het telefonisch te regelen. klik hier om een afspraak te maken.

Ben je iets vergeten toe te voegen aan je bestelling, mail dan dan kijk ik hoe we het zo kunnen regelen dat je alles tegelijk kunt ophalen.

Verzenden:

Bestellingen binnen nederland worden verzonden met PostNL voor de op dat moment geldende tarieven.

Binnen Nederland is gratis verzenden mogelijk vanaf €75,- excl verzendkosten, dit wordt berekend tijdens het bestellen. Wil je je bestelling afhalen op een PostNL pakketpunt geef dit dan in het opmerkingenveld aan bij je bestelling.

Binnen Europa is gratis verzending mogelijk vanaf €250,- (ex verzendkosten) en €375,- buiten Europa. Buiten Nederland worden er verzonden met DHL / DPD / Fedex / PostNL afhankelijk van de locatie en gewicht. We verzenden naar de meeste plaatsen wereldwijd.

De Verzendkosten worden automatisch gecalculeerd op basis van het adres, staat de locatie er niet bij, neem dan contact op. Indien wij een veel gunstiger tarief vinden voor verzenden zal het teveel aan verzendkosten worden gecrediteerd

Voor items die uit de EU worden verzonden, kunnen onderworpen zijn aan belastingen, douanerechten en mogelijk extra kosten die door het land van bestemming worden geheven. De betaling van deze kosten zijn voor de koper en niet voor Recht en Averecht.

Verwerking van uw bestelling
Bestellingen worden verzonden van dinsdag t/m vrijdag. Ik streef er naar bestellingen binnen 1-3 dagen na ontvangen van de betaling te versturen, tijdens de huidige Covid pandemie kunnen er vanwege de grote drukte bij de vervoerders vertragingen voorkomen, ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

In het spijtige geval dat niet alle artikelen op voorraad zijn, neem ik zo snel mogelijk (per e-mail of telefonisch) contact met je op om een passende oplossing te vinden.

Houd er rekening mee dat artikelen die samen met een pre-order zijn besteld, pas worden verzonden als de volledige bestelling is voltooid en klaar is voor verzending. Als je de andere items onmiddellijk wilt ontvangen, plaats dan 2 afzonderlijke bestellingen.


Track en Trace
Artikelen worden standaard met track & trace verzonden. De track & trace-code wordt rechtstreeks naar je verstuurd door onze vervoerder, het kan soms 12-24 uur duren voordat het zichtbaar is.

Controleer je spamfilter als je de e-mail niet hebt ontvangen, of check de track and trace zelf op onze website.

Levertijd
Binnen Nederland zal je bestelling na verzenden binnen 2-4 dagen geleverd moeten zijn. Buiten nederland kunnen de levertijden buiten Nederland variëren. Voor een volledige lijst van internationale gemiddelde levertijden verwijzen wij u naar dit document van PostNL.

Retourneren:
Je kunt je gekochte artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, met uitzondering van artikelen die op aanvraag zijn gemaakt of speciaal bij een leverancier zijn besteld. Uitverkoop artikelen zijn uitgezonderd van de retour optie.

Als je artikelen wilt retourneren, neem dan eerst contact op voordat je ze retourneert. Alle artikelen behoren in perfecte staat te worden geretourneerd. We zullen het bedrag van de geretourneerde artikelen volledig terugbetalen en als er onjuiste artikelen, beschadigde of defecte goederen verstuurd zijn, we crediteren dan ook de verzendkosten voor de bestelling. Indien je een deel retourneert en de zending viel in het ‘gratis verzenden’ bedrag dan zullen we, indien het resterende bedrag niet voldoende is om in aanmerking te komen voor ‘gratis verzenden’, de verzendkosten van het retour bedrag worden afgetrokken. De retourkosten zijn voor de klant

We vergoeden geen verzendkosten voor geretourneerde bestellingen als je van gedachten bent veranderd of hebt besloten dat je de bestelde artikelen niet wilt. De door jou gemaakte verzendkosten worden alleen terugbetaald onder de volgende omstandigheden:

• We hebben verkeerde items naar je verzonden
• We hebben defecte of beschadigde goederen naar je verzonden